۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۱۵

تحولات اوکراین/

اتهام جدید غرب گرایان اوکراینی علیه روسیه

اتهام جدید غرب گرایان اوکراینی علیه روسیه

رئیس جمهور موقت اوکراین در جدیدترین اظهارات خود علیه روسیه مدعی شد که جدایی طلبان اوکراینی با استفاده از موشکهای روسی بالگرد ارتش را هدف قرار داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نق از رویترز، روز گذشته در ادامه تحولات استان دونتسک، یک بالگرد ارتش اوکراین از سوی جدایی طلبان هدف قرار گرفته و سرنگون شد که در نتیجه آن چهار نفر از جمله یک ژنرال ارتش اوکراین کشته شدند.

متعاقب سقوط این بالگرد "اولکساندر تورچینوف" رئیس جمهور موقت اوکراین مدعی شد که جدایی طلبان با استفاده از موشک ساخت روسیه، این بالگرد را هدف قرار داده اند.

این بالگرد ارتش اوکراین در شهر اسلوویانسک واقع در استان دونتسک سرنگون شد. دونتسک یکی از دو ایالت شرقی اوکراین است که در پی تحولات اخیر این کشور، اعلام استقلال کرده و متعاقب آن شاهد تقابل جدایی‌ طلبان و نیروهای ارتش اوکراین بوده است.

این بالگرد در حالی از سوی جدایی طلبان هدف قرا گرفت که در طول هفته گذشته فرودگاه دونتسک به اشغال جدایی طلبان درآمده بود و تلاش ارتش برای بازپس گیری این محل بین 50 تا 100 کشته برجا گذاشت.

تورچینوف در این باره به پارلمان اوکراین گفت که شورشیان با موشک ضد هوایی قابل حمل، هلیکوپتر ارتش را هدف قرار داده اند.

این در حالی است که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، روز پنج‌شنبه خواستار میانجی گری سازمان ملل متحد شد تا این سازمان، دولت اوکراین را تشویق به توقف اقدامات نظامی علیه مخالفان کند.

جدایی طلبان دونتسک خواستار کسب استقلال از اوکراین و پیوستن این منطقه به روسیه هستند.

کد خبر 2301402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha